Simpele tips voor vitaminerijke maaltijden

 

Hoe meer verschillende kleuren je op je fruitschaal en op je dinerbord ziet, hoe beter. Elke soort fruit en groente heeft namelijk zijn eigen gezonde eigenschappen. Uit recent onderzoek is gebleken dat veel fruit en groente eten nóg belangrijker is voor je gezondheid dan altijd al gedacht werd. Probeer dus altijd veel verse groente en tweemaal per dag fruit te eten. Hoe pak je dit aan als je weinig tijd hebt?

Variëren met groente en fruit: zo doe je dat
De volgende tips helpen je om zonder veel moeite meer vitamines binnen te krijgen:
- Maak 's ochtends afsluitbare bakjes klaar met gesneden fruit of rauwkost om als tussendoortje te gebruiken
- Voeg aan je yoghurt of ontbijtgranen verse stukjes fruit toe, zoals frambozen of ananas
- Eet standaard rauwkost bij de lunch. Beleg je boterham bijvoorbeeld met pindakaas en komkommer of met kaas en tomaat
- Eet je een pannenkoek, doe er dan bessen of banaan op
- Maak een gevulde omelet met knapperige roerbakgroenten of tomaat en ui
- Zorg voor variatie met rauwkost, fruit of noten in je salades
- Wil je gezond snacken, eet dan plakjes komkommer met een sausje op basis van yoghurt
- Voeg altijd extra groente toe aan je zelfgemaakte soep, saus of wrapvulling
- Maak zelf je maaltijden klaar, op basis van verse ingrediënten

Als je het lastig vindt om gezonde en makkelijke recepten te vinden, probeer dan eens een kortingscode van HelloFresh. Deze bezorgservice levert een kant-en-klare box bij je thuis met alle ingrediënten voor drie of vijf complete avondmaaltijden.

Meer groente, minder snel ziek
Hoe meer verschillende groentes je eet, hoe meer je profiteert van de gezondheidsvoordelen. Tijdens een vakantie zijn we vaak wat makkelijker met eten en meer geneigd om te snacken. Als het gewone ritme van school en werk weer van start gaat, is het belangrijk om weer in een normaal eetpatroon te komen, met gezonde maaltijden en tussendoortjes. Door gevarieerd te eten loop je minder risico op ziektes.

Complete maaltijdboxen
In de maaltijdboxen van HelloFresh vind je alles wat je nodig hebt voor gezonde vis-, vlees- en vegetarische gerechten. Ook is het mogelijk om een vegetarische box of een fruitbox te bestellen. De familybox is geschikt voor volwassenen en kinderen. Wil je ook graag nieuwe groentes uitproberen en meer doen met verse producten? Probeer dan de kortingscode HelloFresh uit. En zet in circa een half uur met gevarieerde ingrediënten een heerlijke én verantwoorde maaltijd op tafel!

 

 

 

 

Wat is het beste en gezondste dieet?

Als je een dieet gaat volgen dan vraag je je wel eens af wat is het beste en gezondste dieet. Dit kan alleen jij beoordelen. Voor iedereen kan dat namelijk anders zijn. Het is wel zo dat je je niet uit moet hongeren tijdens een dieet, je moet op uur en tijd wat eten, je kunt producten nuttigen die er voor zorgen dat je langere tijd vol zit, dan heb je minder vaak honger en dat kan je helpen bij het afvallen. Maar ook gezond eten hoort er bij. Als je alle vettigheid laat staan dan wil dat ook zeggen dat je gezonder gaat eten en je lichaam zal dat ook merken. Je gaat hier goed op in en dat is beter voor je. Daarnaast is meer bewegen ook van belang. Als je meer gaat bewegen dan wil dat zeggen dat je ook actiever bent en sporten zal je ook helpen als je af wil vallen.

Je kan sporten in combinatie met het beste en gezondste dieet. Welke keuze je dan gaat maken is afhankelijk van wat er allemaal kan. Je kunt minder eten, meer bewegen, je kunt gezonder eten, je kunt een sapkuur volgen. Volop mogelijkheden die je zelf even moet proberen om te zien wat bij jou het beste en gezondste dieet is. Het afvallen gaat dan vanzelf!

Waarom zijn vitamines belangrijk voor ons?

Vitaminen komen voor in eten en drinken, ze kunnen niet gemist worden voor onze gezondheid. Er zijn twee soorten vitaminen, de ene soort is in water oplosbaar en de andere soort is in vet oplosbaar. De vitaminen die in vet oplosbaar zijn, zijn vitamine A, vitamine D en vitamine E. Deze worden opgeslagen in ons lichaam. Deze zitten in producten als halvarine en margarine. Ook in melkproducten, vette vis en vlees bevinden zich deze vitaminen. Vitamine A is onmisbaar omdat bij draagt aan de instandhouding van een normaal gezichtsvermogen. Vitamine D hebben we nodig voor de instandhouding van onze botten.

Lees verder